Tuesday, October 12, 2010

Pagi yg indah

Penuhkan pagimu dgn senyuman
Ceriakan pagimu dgn keindahan
Warnai pagimu dgn corak kehidupan

Bertuahnya aku masih dpt menghirup udara Mu di pagi ini
Bertuahnya aku masih dpt bersujud pada Mu di pagi ini
Indahnya pagi mendengar bacaan baris2 keramat kurniaan Mu kpd umat akhir Zaman
Syukurnya aku dpt melihat wajah isteri & anak2 di pagi ini
Nikmatnya aku dpt menikmati hidangan di pagi yg indah
Cerianya aku masih dpt bertemu rakan dan teman
Alhamdulillah

Ya Allah
Ampunkanlah dosa2 ibubapaku
Ampunkanlah dosa aku, isteriku & anak2ku
Ampunkanlah dosa sahabat2ku
Ampunkanlah dosa kami seluruhnya
Berikanlah kami keberkatanMu
Berikanlah kami kebahagiaan
Jauhkanlah kami dari kesesatan
Jauhkanlah kami dari sifat2 batil
Jauhkanlah kami dari kemurkaanMu
Amin, amin, Ya Robbal alamin

Saudaraku & teman
Penuhkan pagi kita dgn senyuman
Bukan kekusutan
Penuhkan pagi kita dgn keceriaan
Bukan kedukaan
Penuhkan pagi kita dgn kemaafan
Bukan kebencian

Selamat sejahtera semua...
Assalamualaikum semuanya


- chezul

No comments: