Saturday, March 22, 2008

bravo MB perak

bravo MB perak. aku tak nampak dia org pas ke, org dap ke or pkr, tapi org malaysia mewakili kerajaan barisan rakyat untuk memerintak perak utk tempoh 5 tahun yg mendatang.

tapi kebetulan ir nizar org pas, mak dia cina, boleh cakap 2 dialek cina (org cina pun blom tentu boleh), tamil, arab dan of course la, melayu. dan dia juga seorg professional, ada Ir lagi (engineer bertauliah) dan pengalaman yg luar melangkau batas negara sehingga ke benua eropah. dan cukup meyakinkan bukan shj org melayu tapi cina dan india di perak tu.

anak 8 orang, mak ai, ramainya. semuanya berjaya plak tu, ada yg dah masuk univ. dia bleh gak baca khutbah jumaat, mengajar kitab di masjid dan macam2 lagi la yg dia bleh buat...engineer apa la dia ni? teruja gak aku, dan aku rasa rakan2 aku berbangsa cina dan india pun teruja gak dengan credentials mamat ni.

anyway, selamat menjalankan tugas baru sbg MB. semoga berjaya dan kekal selagi diterima (dan supaya terus diterima) macam tuan guru nik aziz di kelantan. org cina di kelantan pun mendoakan tuan guru jgn mati lagi...amboi!

lastly, wa caya sama lu... dont let us down. buktikan anda relevan untuk memerintah negeri ini tanpa mengira batasan kaum.

amin

No comments: